Asoodehesab_logo

ما به عنوان اولین شرکت ارائه دهنده خدمات مالی و مالیاتی به واحد های صنفی کوچک به توسعه کسب و کار شما کمک می کنیم و بهترین نتایج را برایتان به ارمغان می آوریم.

اطلاعات تماس

013-3351-2057

0938-227-5831

info@asoodehesab.ir

رشت، بلوار رودباری، نبش خیابان شهید میری ساختمان دانش طبقه دوم واحد 5

شنبه تا پنج شنبه 9 صبح الی 6 عصر

آموزش حسابداری و مالیات در رشت

آموزش حسابداری و مالیات در رشت. حقیقت آن است که هر چه زندگی بشر بر روی این سیاره به پیش می‌رود، پیچیدگی مراودات اقتصادی نیز بیشتر می‌شود و هر چه در این مسیر جلو می‌رویم، اهمیت رشته‌های حسابداری و دوره‌های مالی بیشتر از پیش می‌شوند. بسیاری از افراد در جستجوی کسب اطلاعات برای جزئیات آموزش حسابداری در رشت هستند و به این منظور سوالات متعددی را نیز مطرح می‌کنند. در ادامه درباره جزئیات دوره‌های آموزش حسابداری و مالیات در رشت که توسط مجموعه آسوده حساب سبز خزر برگزار می شود،اطلاعات کاربردی و جامعی را در اختیار شما قرار دهیم.

تماس با ما درخواست مشاوره

اهمیت آموزش حسابداری و مالیات در رشت

یکی از دغدغه‌های دانشجویان رشته‌های زیر شاخه علوم اقتصادی مانند حسابداری و مالیات این است که دروس دانشگاهی بسیار تئوریک ارائه می‌شوند و در بازار حقیقی کار چندان کاربردی نخواهند بود. به همین خاطر بسیاری از افراد دانشجو در زمان تحصیل و همینطور بسیاری از افراد علاقه مند به این رشته‌ها در جستجوی دوره‌هایی کاربردی، عملی و تخصصی هستند تا بتوانند به شکلی پیشرفته و کاربردی مباحث مربوط به این حوزه را فرا گرفته و با گذراندن دوره‌های کار آموزی در شرکت‌های کارآموز پذیر، آموخته‌های خود را در حیطه عمل به چالش بکشند.

آموزش حسابداری در رشت

اغلب اساتید دانشگاهی و دیگر اساتید صاحب نام در حوزه امور مالی تاکید ویژه‌ای بر آموزش دارند. یکی از دلایل این موضوع آن است که بر خلاف آنچه به نظر می‌رسد، با دانش ریاضی محدود و عمومی نمی‌توان از پس حسابرسی و محسبات مالی یک شرکت بر آمد. ما در علوم حسابداری مباحثی داریم که بدون آن‌ها حسابرسی یک سازمان اقتصادی و حتی یک بنگاه تجاری ساده کاری بس دشوار خواهد بود.

آموزش مالیات در رشت

 این موضوع تا جایی اهمیت دارد که حتی برخی اساتید بزرگ این حوزه پا را فرا‌تر نهاده و درباره الزامی بودن آموزش حسابداری برای تمامی بازاریان صحبت می‌کنند. البته صحت این موضوع کاملاً واضح و روشن است؛ چرا که طی 4 دهه گذشته مراحل گذار از چرتکه به ماشین حساب و از آن به کامپیوترها و نرم افزارها را تجربه کرده ایم و امروزه به خوبی می‌دانیم که رشد اقتصادی در کسب و کارهای منوط به پیروی از قوانین مالی سفت و سختی است که فقط در دوره‌های آموزش حسابداری تشریح می‌شوند.

آموزش مالی در رشت

به عنوان مثال محاسبه مالیات، قوانین جدید صدور و دریافت چک، محاسبه سود، هزینه و درآمد در وضعیت نوسانات پیوسته بازار، چگونگی جلوگیری از آسیب‌های اقتصادی در شرایط تورم و... همگی می‌توانند با شرکت در یک دوره ساده آموزش حسابداری در رشت به دست آیند. اما اینکه این در این دوره‌ها دقیقاً به چه مباحثی پرداخته می‌شود، موضوعی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

سرفصل‌های آموزش حسابداری در رشت

وقتی که قصد دارید در یک دوره آموزشی شرکت کنید، پیش از هر چیز می‌خواهید بدانید که سرفصل‌های آموزشی آن دوره چیست و قرار است دقیقاً چه مواردی را یاد بگیرید. به همین خاطر در اینجا فهرستی از سرفصل‌های دوره آموزشی حسابداری در رشت را که تیم آسوده حساب سبز برگزار می‌شود با شما به اشتراک خواهیم گذاشت:

آشنایی با اصول و مفاهیم حسابداری:

مفاهیم بنیادینی که با درک آن‌ها می‌توانید به تصویر جدیدی از دنیای حسابداری دست یابید و البته پایه تمام آموزش‌های دیگر در این حوزه خواهد بود.

بررسی و طبقه بندی اجزای موجود در حسابداری:

آشنایی با عناصر علم حسابداری و طبقه بندی آن‌ها دومین سرفصلی است که پیش از آغاز دوره عملی نیاز به فراگیری آن خواهید داشت.

آموزش کدینگ حسابداری:

کدینگ در حسابداری یکی از چالش‌های اصلی حسابداران نوپا است. آن‌ها به سادگی می‌توانند با یک سیستم از پیش طراحی شده کار کنند اما وقتی که بحث طراحی سیستم حسابداری برای یک شرکت به میان می‌آید، چالش اصلی طراحی کدینگ مخصوص آن شرکت است که بهتر است به صورت عملی، کاربردی و ساده آن را یاد بگیرید.

آموزش تقسیم بندی و طبقه بندی حساب‌های تفصیلی:

نحوه طبقه بندی حساب‌های تفصیلی در دنیای حسابداری به عنوان نخستین گام عملی شما برای انجام امور مربوطه به شمار می‌رود و صحت انجام آن برای صحت سایر مراحل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

چگونگی انجام عملیات چک:

قوانین جدیدی که برای صدور و دریافت چک در سامانه صیاد وضع شده در کنار قوانین پیشین آن خود تبدیل به مبحثی گسترده در دوره‌های آموزش حسابداری در رشت شده اند که بهتر است به خوبی آن‌ها را فرا بگیرید.

آموزش صورت مغایرت بانکی:

آنچه برای حسابداران از بیرون شبیه یک کابوس قلمداد می‌شود، در دوره‌های آموزشی به عنوان اصلی جدایی ناپذیر معرفی شده و روش‌های تدوین صورت مغایرت بانکی و حل مشکلات مغایرتی نیز به شما آموزش داده خواهد شد.

حسابداری فروش:

یکی از سرفصل‌های پرکاربرد برای اغلب داوطلبان آموزش حسابداری مبحث حسابداری فروش است که تمام جزئیات کار با نرم افزارهای فروش، ثبت فاکتور، اصلاح فاکتور، صدور فاکتور فروش و همچنین حسابداری فروش را شامل می‌شود.

حسابداری حقوق و دستمزد:

این مبحث نیز برای کارفرمایان ضروری و به نوعی حیاتی است. فراگیری قوانین حقوق و دستمزد و چگونگی حسابداری آن می‌تواند از بسیاری جهات هر کارفرما را جلو انداخته و از انجام هزینه‌های گزاف مربوط به دستمزدها پیشگیری کند.

انجام امور پایان سال مالی:

بستن دفاتر روز، دفتر کل، ارائه صورت مالی فصلی و سالانه و همچنین دیگر مباحث مربوط به انجام امور مالی پایان دوره و پایان سال حسابداران جزو آخرین و البته مهم‌ترین مباحثی است که در دوره آموزش حسابداری کاربردی و علمی آموزش داده می‌شود.

آنچه در بالا مطرح شد، در واقع سرفصل‌های مربوط به دوره آموزش حسابداری ویژه بازار کار و به شما در تبدیل شدن به یک حسابدار واقعی کمک خواهد کرد. اما حال که درباره مباحث دوره‌های حسابداری آموختیم بیایید کمی هم با مباحث دوره‌های آموزش مالیات در رشت صحبت کنیم.

سرفصل‌های آموزش مالیات در رشت

یکی از مهم‌ترین شاخه‌های علوم اقتصادی آموزش مالیات است که قطعاً هر حسابدار و یا هر فرد صاحب کسب و کار باید درباره آن نیز اطلاعات کافی داشته باشد. از آنجایی که مباحث مالیات بسیار گسترده هستند، به همین خاطر دوره سیر تا پیاز مالیات برای آموزش مالیات در رشت توسط تیم مجرب آسوده حساب سبز با سرفصل‌های زیر طراحی و اجرا شده است:

مفاهیم بنیادین مالیات و انواع آن:

که مقدمه‌ای بر انواع مالیات، تعریف مالیات، فلسفه مالیات و قوانین عمومی آن است.

چگونگی برقراری ارتباط با مالیات:

مسئله بعدی چگونگی ارتباط با اداره مالیات (که متولی اصلی اخذ مالیات در کشور است) خواهد بود که پس از فراگیری این مبحث خودتان به اهمیت آن پی خواهید برد.

مالیات بر درآمد مشاغل:

قوانین مربوط به مالیات بر درآمد مشاغل مختلف و همچنین مشاغل معاف از مالیات، چگونگی محاسبه مالیات با استفاده از صورت‌های مالی و دفتر کل، همگی مسائل قابل طرح در این بخش هستند.

مالیات حقوق و دستمزد:

مالیات حقوق و دستمزد خود می‌تواند به عنوان مبحثی جدا طرح شود که بخشی از آن آغشته به قوانین بیمه تامین اجتماعی نیز خواهد بود.

اظهارنامه مالیات و نکات آن:

یکی از چالش بر انگیزترین کارها برای هر حسابداری تنظیم و تدوین یک اظهارنامه مالیاتی است. چگونگی تکمیل آن و نکاتی که باید در حین تنظیم اظهارنامه رعایت کنید، بر میزان مالیات تعیین شده و همینطور راه‌های دفاعی که در آن باز گذاشته اید تاثیر خواهد داشت. از جمله مهم‌ترین کارهایی که یک حسابدار و یا وکیل مالیاتی باید بتواند از عهده آن بر آید، نوشتن اظهارنامه استاندارد مالیاتی است؛ به طوری که احتمال رد آن به کمترین میزان ممکن برسد.

انواع دفاعیات مالیاتی:

تداخل رای مالیاتی یا اعتراض به مالیات تعیین شده مسئله‌ای متداول است و بحث دفاع مالیاتی در چارچوب قوانین و مجاب کردن مسئولین مربوطه در هیات‌های تشکیل شده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در این دوره مطرح و آموزش داده خواهد شد. یک حسابدار مالیاتی باید بتواند مانند یک وکیل مالیاتی از اظهارنامه رد شده خود در اداره مالیات به خوبی دفاع کند و برای این کار نیاز به دانش تخصصی در این حوزه خواهد داشت.

مالیات بر ارزش افزوده:

یکی از اقسام مالیات که به سبب تفاوت‌های عمده ساختاری و قوانین حاکم بر آن نسبت به دیگر انواع مالیات در مبحث جداگانه‌ای تدریس می‌شود، مالیات بر ارزش افزوده است. آشنایی با قوانین این ماهیت خاص می‌تواند به شما در پیش برد امور مالی شرکت در حوزه ارزش افزوده کمک کرده و پرداخت این نوع مالیات را برای شرکت شما میسر کند.

نحوه ارائه گزارش خرید و فروش:

اظهارنامه مالیاتی نخستین گام برای حسابداری مالیاتی نیست و این کار از زمان ثبت اسناد مالی تا ارائه گزارش خرید و فروش و سپس تکمیل اظهارنامه به طور پیوسته جاری خواهد بود. به بیان دیگر برای آن که مالیات کمتری در چارچوب قانون بپردازید، باید نحوه صحیح ارائه گزارش خرید و فروش و چگونگی ثبت اسناد مالی را فرا بگیرید و این مبحث نیز در دوره سیر تا پیاز مالیات وجود خواهد داشت.

یکی از مهم‌ترین علوم در امور مالی و اقتصادی علم حسابداری است که بدون وجود آن نمی‌توان هیچ تصوری از وجود پدیده‌ای به نام اقتصاد بخصوص در عصر حاضر- داشت. برای آموزش حسابداری در رشت و یا آموزش مالیات در رشت باید پیش از هر چیز به مباحث و سرفصل‌هایی که باید درباره آن‌ها بیاموزید آگاهی داشته باشید.برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره‌های آموزش حسابداری و مالیات در رشت و ثبت نام در این دوره با مجموعه آسوده حساب سبز خزر تماس حاصل فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به این صفحه امتیاز دهید

تعداد آرا 27 / میانگین رای 3.7777777777778