logo

ما به عنوان اولین شرکت ارائه دهنده خدمات مالی و مالیاتی به واحد های صنفی کوچک به توسعه کسب و کار شما کمک می کنیم و بهترین نتایج را برایتان به ارمغان می آوریم.

اطلاعات تماس

013-3351-2057

0938-227-5831

info@asoodehesab.ir

رشت، بلوار رودباری، نبش خیابان شهیدمیری ساختمان دانش طبقه دوم واحد 5

شنبه تا پنج شنبه9 صبح الی 6 عصر

پاسخ به سوالات متداول شما

اقتصاد کشور ما یک اقتصاد رانتی نفتی بوده، لذا احساس نیازی از سوی دولت به مالیات وجود نداشت اما با اعمال تحریم های اقتصادی هر سه قوه به اجماع رسیدند که هزینه های کشور باید از محل مالیات تامین گردد.
محاسبه مالیات صاحبان مشاغل توسط یک فرد (ممیز) براساس شواهد و قرائن را علی الراس می گویند که موجب اعمال سلیقه و نا عدالتی می شود، به همین دلیل از آن بعنوان یک قانون فساد انگیز یاد می شود، لذا در سال 94 از قانون مالیات های مستقیم کشور حذف و مقرر شد از سال 98 اجرایی شود.
با توجه به حذف علی الراس و هوشمند سازی اخذ مالیات لازم است تا مودیان با استفاده از یک سیستم حسابداری و مستند نمودن هزینه های خود از افزایش چند برابری مالیات جلوگیری کنند.
مسئولین سازمان امور مالیاتی (دولت) بر این عقیده اند که با روش سنتی و از طریق تشخیص افرادی به نام ممیز نمی توانند مالیات حقه خود را وصول کنند لذا با حذف قانون علی الراس (ممیز محوری) و دستیابی به اطلاعات اقتصادی مودیان به دنبال هوشمندسازی اخذ مالیات هستند.
- این امر در بسیاری از کشورها، حتی جهان سومی عملی شده است. - در ایران نیز با توجه به اینکه بسیاری از سازمان ها و نهادها ( بانک ها- شهرداری ها- سازمان ثبت اسناد و املاک و ... ) مکلف به ارائه ریزداده های خود بصورت آنلاین به سازمان امور مالیاتی شده اند هوشمند سازی اخذ مالیات قطعا شدنی است.
بر اساس ماده 9 آیین نامه تبصره 2 ماده 169 قانون مالیات های مستقیم ، بانک مرکزی مکلف است تا پایان سال 98 پایانه های پرداخت، اعم از پایانه های پرداخت کارتخوان (pos) و پایانه های پرداخت اینترنتی را سامان دهی نماید و با ایجاد تناظر بین آن ها و شماره اقتصادی واحدهای صنفی به هر یک از پایانه ها شناسه یکتا اختصاص دهد. لذا پایانه هایی که تا پایان سال 98 نسبت به اخذ شناسه یکتا اقدام ننموده اند غیرفعال خواهند شد. بنابراین نمی توان از طریق اخذ کارتخوان با نام اشخاص ثالث از پرداخت مالیات فرار کرد.
با توجه به حذف علی الراس و هوشمند سازی اخذ مالیات لازم است تا مودیان با استفاده از یک سیستم حسابداری و مستند نمودن هزینه های خود از افزایش چند برابری مالیات جلوگیری کنند.
در پاسخ به این سوال باید بگوییم راه حل دیگری به غیر از ثبت رخدادهای مالی و مستند نمودن آن ها بر اساس اصول و استانداردهای حسابداری وجود ندارد.اما آسوده حساب توانسته با حذف هزینه هایی چون خرید رایانه-نرم افزار و استخدام حسابدار راه اندازی سیستم حسابداری برای واحدهای صنفی را ارزان و ممکن سازد.
آسوده حساب با کارکنان متخصص در حسابداری و مسلط بر قوانین بهترین و اولین شرکتی است که به واحدهای صنفی کمک می کند تا با استفاده از حسابداری مالیات خود را مدیریت نمایند. کارکنان آسوده حساب : - دارای گواهینامه های بین المللی از دانشگاه های آکسفورد انگلستان و ورشوی لهستان هستند. - عضو انجمن حسابداران خبره ایران هستند. - دارای کارشناسی ارشد حقوق ، حسابداری و حسابرسی از دانشگاه معتبر دولتی و بین المللی هستند. - عضو کارگروه تخصصی مالیاتی اتاق اصناف مرکز گیلان هستند.
یکی از مهم ترین دلایلی که بسیاری از شرکت های خدمات مالی رغبتی برای ارائه خدمات به واحد های صنفی ندارند پایین بودن توان صاحبان اصناف در پرداخت حق الزحمه به آن ها است. اما آسوده حساب علیرغم موضوع فوق ، با توجه به نواسانات بازار در شرایط اقتصادی موجود و همچنین تاثیر برخی از مقاطع زمانی خاص بر درآمد بعضی مشاغل ( رستوران ها در ماه مبارک رمضان – آرایشگاه ها ، مشاورین املاک در ماه های محرم و صفر و ... ) مبلغ خاصی را در قبال انجام خدمات حسابداری برای مشتریان خود در نظر نمی گیرد. بلکه حق الزحمه خود را بر مبنای درصدی از درآمد آن واحد صنفی ( توافقی ) محاسبه و اخذ می نماید. بنابراین در شرایط رکود حق الزحمه آسوده حساب نیز بسیار پایین خواهد بود.
آسوده حساب به منظور جلب اعتماد هرچه بیشتر مشتریان در قرارداد با آن ها بندی را بعنوان گارانتی قرارداده است که بر اساس آن کل مبلغ قرارداد در صورت بی اثر بودن خدمات شرکت عودت داده خواهد شد.